LÄS - VIKTIGT

NÅGOT STRULADE TILL SIG, KAPTIEL 10 FINNS UNDER DETTA INLÄGGET IAF!
Har sett en del kommentarer om vad som hände med uppdateringen, och tänkte att det är lika bra att jag förklarar vad som har hänt de senaste två veckorna.
När jag var 5 år fick jag reda på att min mamma har bröstcancer. Idag är jag 13 och mamma är fortfarande inte friskförklarad, faktum är att ikväll åker hon in till sjukhuset för att imorgon bli opererad för 6:e gången. Medicinen hon får gör henne trött och sliten och därför kan hon inte göra så mycket här hemma. När hon kommer hem på torsdag kommer hon ha problem att röra sig, och kommer då inte heller kunna göra så mycket. Pappa jobbar nere i Malmö och åker klockan 7 på morgnarna och kommer hem halv åtta på kvällarna. Min storasyster går andra ring och har just nu praktik, alltså är hon inte heller hemma så mycket. Då faller mycket tillbaka på mig, 13 år och lägger grunden till mina betyg som jag får till våren i 8:an. Med två hundar i huset är det rätt mycket ansvar, speciellt om man ska hålla sig fokuserad på skolan samtidigt och göra de bästa man kan ifrån sig. Sedan skolan började har jag haft en del prov och redovisningar att göra, och har pga allt ovanstående inte haft så mycket tid till novellen. Jag har i väldigt ung ålder fått lära mig att ta massor med ansvar som jag egentligen inte ska behöva ta vid min ålder, så Snälla tänk på detta och ni ska veta att jag aldrig skulle svika er med mening, men jag försöker verkligen det bästa jag kan med den lilla fritid jag har att skriva ett kapitel som är bra till er. Skulle verkligen också uppskatta om ni kunde ge lite förslag på vad ni vill ska hända! I morse gick jag upp extra tidigt för att börja skriva ett kapitel till er för jag har extrema skuldkänslor över att inte ha uppdaterat, men så kom jag på att jag har en bild uppgift att göra klar till imorgon, och bra på att rita är en sak jag inte är. Men jag LOVAR att kapitlet kommer upp innan 00.00 inatt. Om jag så ska skita i att äta så ska det upp.
MASSOR AV KÄRLEK TILL ALLA ERA UNDERBARA LÄSARE SOM STANNAR KVAR OCH KIKAR IN VARJE DAG EFTER ETT NYTT KAPITEL - NI ÄR UNDERBARA!

Postat av: Janita

Du kanske inte vill ha en massa kommentarer där folk tycker synd om dig eller så men jag känner att jag måste kommentera något för jag känner mig berörd av det du just skrivit det är starkt att våga skriva detta i en öppen blogg som denna är. Min mamma har också varit sjuk sedan jag varit liten, och jag har också fått väldigt mycket ansvar på mig och jag måste säga att jag själv är 17 och jag hade aldrig trott att du var 13 när jag läst allt du skrivit(har trott du är äldre). Och du ska absolut inte ha skuldkänslor för att du inte hunnit skriva ett kapitel på en blogg när du tänker efter hur mycket du har att göra annars. En styrkekram till dig, och jag är säker på att din mamma är jättestolt och tacksam för allt du gör för henne och resten av din familj.

P.s du har skrivandets talang! :)

Date:2012-02-05 / Time:17:47:15
Postat av: p

blev verkligen berörd av det du skrivit åvan! du är super stark & jag har verkligen förståelse för hur du prioriterar. du & din familj går ju före bloggen i alla lägen!

du gör dina föräldrar super stolta för de är jag säker på, fortsätt kämpa på med allting & ta tag i bloggen när du känner att du har energi!

själv är jag sjuk, alltså en sjukdom som jag alltid kommer ha.. opereras var & varannan vecka för mitt hjärta & min bror får därför ta väldigt mycket ansvar så jag vet hur han & du känner er!

din talang för att skriva får mig att stanna kvar på din blogg hur du än väljer att uppdatera!

massvis med kramar till dig!!

Date:2012-02-05 / Time:18:40:13
Postat av: Alexandra

Sitter här med rysningar och tårar i ögonen. Jag vet hur det känns när en man älskar har Cancer, min farmor hade det i ett halv år, hon hade leukomi eller vad det heter, alltså att det inte finns någon chans att man klarar det. Hon klarade det inte och det är jobbigt! Jag stöttar dig till 1000%! Du är stark och jag ska verkligen hålla tummarna för att din mamma frisk förklaras snart! Massa styrke kramar från mig ! <3 xx

Date:2012-02-11 / Time:13:50:42
Hemsida: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Thelifeofoned.devote.se

JAG SLÄPPER FRAM EN SJÖ I VARDAGS RUMMET NU!!!Min kompis dog av cancer.WÄÄÄÄ!Du måste veta att vi alltid ska vara med dig.Snyft'.Jag måste sluta gråta men kan INTE!!!!!JAG GÖR HAV I HUSET NU!!!!!!!!!!!!!:(:(:(:(:(:(

Date:2012-02-28 / Time:13:47:02
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: