Blind Faith - Kapitel 16: Movienight

"Seriousy, you have to teach me swedish! And what were you screaming about?" frågade Niall.
"The boy she's had a crush on since fourth grade asked her out today, finally!"
"I heard my name too, were you talking about how great I am?"
"Ew, misinterpretation!" utbrast jag.
"How on earth can you misinterpret that?"
"It's just something you learn when you hang out with Bella, she misinterprets almost everything" suckade jag. "So, wanna learn some swedish?"
"Yeah!" sa Niall och sträckte upp armarna i luften. Jag flyttade tillbaka upp i soffan till Niall och satte mig ganska nära honom.
"What do you wanna learn?"

Jag satt länge och försökte lära Niall massa svenska, men det gick inte alltid så bra. Vi hade det jättemysigt, sen helt plötsligt stormade resten av killarna och Jessica in genom dörren med händerna fulla av dricka, snacks och filmer.
"MOVIENIIIIIIIIIGHT!" skrek de, men tystnade snabbt när de såg mig och Niall sitta så pass nära varandra som vi gjorde.
"Oohh, well what's going on here? Someone's getting a bit cozy I see" retades Louis.
"Stop it Lou, she's just teaching me some swedish!" skrattade Niall.
"Well enough of that, or whatever you now were really doing, we rented some movies and you're gonna watch them with us even if you don't want it, kay? Just to say thank you for setting me and Harry up on a date" sa Jessica och sneglade bort mot Harry som tittade tillbaka.
"I guess we could join, we pretty much rocked that surprise thingy" sa jag och höll upp min hand mot Niall. Han slog sin hand mot min i en hög och ljudlig high-five.
"So, what are we watching first?" frågade Harry och la fram en massa filmer på bordet.
"Oh, this one!" utbrast Niall och tog Grave Encounters i händerna. Jag kollade runt bland de andra filmerna på bordet och blev lite rädd när jag såg att utav åtta filmer var sju skräckfilmer.
"Seriously guys, why did you rent seven horror movies? I'm guessing Jessica picked A Walk To Remember" sa jag och sjönk besviket tillbaka till min plats i soffan.
"No, actually Harry picked that one" sa Zayn och vi alla skrattade, ja, alla förutom Harry.
"That's cute Harry, and thank you for saving my night by picking something other than a scary movie. I hate scary movies" suckade jag. "But I guess I can't be a chicken forever, so let's watch some scary shit!"
"Now that's more like it!" utbrast Niall högt, men närmade sig snabbt mitt öra. "But I'll be here to protect you, just in case you get scared"
Jag log, bet mig i läppen och rodnade. Det var väl värst vad Niall alltid fick mig att rodna då! Jag antar att han är en sån kille som alltid får tjejerna att rodna.
"Hey, you two! Stop being so cute and get some bowls and glasses!" utbrast Jessica helt plötsligt och kastade den vita  plastpåsen med snacks i mot oss. Niall fångade den och vi reste oss för att gå ut i köket.
"Sorry if you didn't want the lads to come, I can tell them to leave if you want to" sa Niall och tittade ursäktande på mig där jag kollade igenom skåp efter skåp i jakt på glas.
"No, it's fine, don't worry about it. Where are the glasses?" svarade jag och kollade undrande runt mig.
"In the only cabinet you haven't checked yet" sa Niall och gav ifrån sig ett urgulligt litet skratt.
"Of course..." suckade jag och började plocka ner glas till alla, vilket blev sju. Jag snodde runt och ställde ner glasen på köksön, och så började jag tänka på hur allt detta hände. Jag tänkte tillbaka till mitt liv i Sverige. Alla sena kvällar spenderade i mitt rum med Bella, drömmandes om hur det skulle vara om vi fick träffa grabbarna i One Direction. Egentligen stod hon för det mesta av drömmandet, då hon var den största Directionern av oss två, men jag hade mina drömmar jag också. Och nu stod jag här, efter en månad i London, i Niall Horans lägenhet. Vem kunde någonsin ana att min dröm skulle slå in?
Jag kände ett par armar runt min midja och snodde runt igen, och befann mig i Nialls famn.
"You've got that look on your face again" sa han och smålog.
"What look?"
"The one you get when you think about something you miss or a memory. Were you thinking about your life in Sweden?"
"Yeah, actually I was.. I was thinking about how surreal all of this is. Did you know that I used to sit in my room on my bed with Bella and dream about stuff like this? She usually did most of the dreaming, but I had my little dreams too, although Bella was the one who was absolutley sure that her dreams were going to come true, I never believed that my dreams would happen. But here I am, standing in your arms telling you embarrasing things about myself" sa jag och la mina händer på hans överarmar. Jag log stort för mig själv och önskade med hela mitt hjärta att mamma kunde vara här för att se detta. Se hennes lilla flicka i stora London.
"You never told me that, but I guess I always knew somewhere deep inside me that you were a fan, but not just any fan. You're special, you know.." sa han och rodnade lätt. Vänta, va? Rodnade Niall?
"Aww, you are blushing!" fnittrade jag. Niall började skratta lite han med, men sedan stannade vi båda upp och tittade djupt in i varandras ögon. Det var som om jag blev förtrollad, förlorade all kontroll över mig själv. Jag bara stod där och tittade in i hans underbara, vackra, blå ögon.
"You have the prettiest eyes i've ever seen, you know that? They shine so bright.. it's like even the stars in the sky can't outshine them" sa han, och det fanns något annorlunda i hans röst, men jag kunde inte sätta fingret på vad. Jag bet mig lätt i läppen igen och tittade ner, men snabbt upp igen.
"I just have to..." sa Niall lågt och närmade sig sakta mitt ansikte centimeter för centimeter, tills det inte var många kvar mellan våra läppar. Vi utbytte blickar en gång till och våra läppar möttes sedan ännu en gång. Det var som om en stöt gick igenom hela min kropp, från huvudet och ända ner i tårna. Undrar om Niall också kände den? För det var ju inget obehagligt. Jag la min högra hand mot hans kind och min vänstra arm la jag runt hans nacke. Våra läppar rörde sig långsamt men synkoniserat mot varandra.
"Oh look how cute they are" sa någon.
"Yeah, it's like they're meant to be together" sa en annan.
"Shh, they will hear us guys!" sa ännu en röst, och denna kände jag igen. Denna tillhörde Zayn. Jag tror Niall också hade hört dem, för vi båda slutade med vårt kyssande samtidigt och vände våra huvuden åt köksingången. Där stod Louis, Harry, Liam, Zayn och Jessica och såg oskyldiga ut.
"Whoops, sorry guys. We were just going to check what took you so long and then we saw you guys and you looked so cute" sa Liam och fortsatte med sin oskyldiga blick.
Jag kände hur varm jag blev om kinderna och ända upp till hårfästet. "Oh my gosh this is so embarassing!" utbrast jag och gömde ansiktet i händerna.
"Aw c'mon Valerie, you two are so cute together that it shouldn't be embarassing!" skrattade Zayn och kom för att krama om mig.
"But it iiiiiiiis!" sa jag och kunde inte undgå det lilla fnittrandet som spred sig i det lagom stora och väldigt stilrena köket.

Alla hade lugnat ner sig lite på grejen med mig och Niall nu och vi kunde äntligen sätta oss ner och sätta på en film, fast först skulle vi bestämma vilken vi skulle se först.
"No, i'm not gonna watch Grave Encounters at all. My cousin watched it, she's 2 years older than me, and she barley gets any sleep 'cause she has nightmares from that stupid movie" sa jag och la bestämt armarna i kors över mitt bröst. Killarna fick sig ett gott skratt när de såg mitt ansikte och hur bestämd jag faktiskt var att jag inte skulle kolla på den psyk-filmen. Jag menar, det är ett gäng som medvetet låser in sig själva i ett gammalt hemsökt mentalsjukhus där det en gång har varit typ 80 000 patienter och det är typ omöjligt att hitta rätt där? Låter det som om det skulle vara något jag skulle titta på? Tror inte det va. Killarna fortsatte bara skratta, de trodde antagligen att jag skojade, men det gjorde jag verkligen inte och Jessica hade fattat. Mentalsjukhus och mentalsjuka personer var bland det läskigaste jag visste.
"Oh, guys, she's serious.." sa hon.
"Ooooooooh...." sa alla killarna samtidigt.
"Well, then we won't watch it!" utbrast Louis och gömde filmen under en kudde.
"Thank you!" sa jag och log nöjt. Och så började tjatet om vilken film vi skulle titta på, igen.

Förlååååt att det har dröjt så länge igen för nytt kapitel! Har bara varit väldigt upptagen med olika skolprojekt osv osv. Tror nog jag har skrivit om detta kapitlet tusen gånger, har minst sagt knappt någon inspiration alls och med tanke på att jag inte uppdaterar så ofta vill jag lägga ut ett så bra kapitel som möjligt (är fortfarande inte helt nöjd med detta men hoppas ni tycker om det ändå) och det är även därför kapitlena tar tid.. Men fortsätt med era underbara & fina & snälla kommentarer, ni gör mina dagar världens bästa bloggläsare!
och ett litet tips bara, om ni blir lätt rädda för skräckfilmer, titta ALDRIG på Grave Encounters. Till och med jag, som är skräckfilmsnarkoman och nästan aldrig blir rädd av skräckfilmer utan kan sitta och kolla på dem helt ensam mitt i natten blev rädd av den. Asså det är typ värsta psychofilmen. så den rekomenderar jag INTE. Min vän blev rädd bara av att kolla på trailern.... Jag såg den helt själv på kvällen för nästan 3 veckor sedan och jag är fortfarande rädd.

Puss & kraaaaaam

Postat av: Melina

Sjukt bra! :)

Date:2012-05-18 / Time:10:05:45
Postat av: Hanna :)

åh så bra :) så sött mellan Niall och Valerie :) <3 fortsätt skriva :) as bra vill bara fortsätta läsa nu ! :) <3

Date:2012-05-18 / Time:10:20:08
Postat av: Anonym

sjukt bra. vill ha mer ! :) <3

Date:2012-05-18 / Time:15:51:28
Postat av: Anonym

Snälla fortsätt lägga upp mer :)

Date:2012-05-18 / Time:15:51:53
Postat av: Anonym

så gulligt ! :) <3 fortsätt skriva som du gör det är helt underbart! :) <3

Date:2012-05-18 / Time:23:38:32
Postat av: Anonym

Asså åh så bra vill ha nästa kapitel nu :) <3

Date:2012-05-18 / Time:23:38:58
Postat av: Anonym

åh hoppas det blir nåt mellan Niall och Valerie :) <3

Date:2012-05-18 / Time:23:39:33
Postat av: Anonym

Skit bra :) <3

Date:2012-05-18 / Time:23:39:47
Postat av: Anonym

Älskar den <3

Date:2012-05-18 / Time:23:44:33
Postat av: Anonym

Love it :) <3

Date:2012-05-18 / Time:23:44:47
Postat av: Evelina

Åh så bra!! Valerie + Niall = Supergulligt :) Älskade kapitlet satt och log hela tiden :) Nästa snart?

Date:2012-05-20 / Time:18:08:10
Hemsida: http://theperfectskyistorn.blogg.se/
Postat av: nina:

Jätte jätte bra bästa novellen jag har läst!!

Date:2012-05-23 / Time:16:56:18
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: