Blind Faith - Kapitel 12: Surprise

I Förra Delen:
När jag var klar tittade jag fortfarande ner, men när jag hörde att de började applådera tittade jag upp.
"That was great Valerie!" hörde jag någon säga bakom mig. Det var inte någon av killarnas röster, det var en tjejröst. Och inte var det Jessicas, hon satt precis framför mig. Nej, denna rösten tillhörde en person jag inte träffat på extremt länge, och jag hade saknat henne otroligt mycket under tiden hon varit i Kenya på ett fotouppdrag. Vilket hade varat i ungefär 1 år. Jag vände mig snabbt om och slängde mig in i famnen på henne.




"Aunt Quinn!"
"Oh Valerie, you have no idea how much I missed you"
"I missed you too! What are you doing here?" utbrast jag och släppte på min omfamning så jag kunde se henne i ögonen.
"Your dad told me that you arrived to London, so I thought I'd come and surprise you" log hon. Gud vad jag hade saknat henne!
"You surprised me! You have to tell me all about Kenya later, but now I want you to meet my friends" jag pekade mot killarna och Jessica, sen anslöt hon sig till oss för resten av kvällen och berättade massor om hennes resa.

1 månad.
Jag kom hit den 16:e Juni. Idag är det den 16:e Juli och det är alltså en månad sedan jag lämnade fina Sverige, men jag trivdes här, det gjorde jag verkligen.
Imorgon är det en månad sedan jag träffade killarna i One Direction, och inte en dag hade gått utan att jag hade pratat med dem. Det var jobbigt ibland med de fans som skickade hat till mig och Jessica för vi var kompisar med dem, men samtidigt hade vi så extremt kul ihop. Och jag måste erkänna att jag känner lite extra för Niall, men jag var inte kär. Inte än i alla fall.
Faktum är att han ska komma hit idag, om typ 10 minuter. Det var idag som överraskningsdejten för Harry och Jessica, som det fortfarande inte hänt något mellan, var. Jag såg att det lilla extra fanns där, den lilla gnistan, men att ingen av de riktigt vågade ta första steget. Och det gjorde mig galen!
Just nu befinner jag mig i mitt rum i väntan på Niall. Jag hade tråkigt så jag satte på radion i min telefon och kopplade in den till mina högtalare. Låten som spelades kände jag mycket väl igen. Det var Don't You Forget About Me av Simple Minds. Jag släppte ut ett glädjeskrik och tänkte genast på Bella. Vi gjorde alltid en speciell dans när vi hörde denna låten: vi dansade som Molly Ringwald. Och gissa om vi såg fåniga ut? Jag började i alla fall dansa runt i rummet som Molly, men slutade snabbt när jag insåg att det stod någon i dörröppningen. Och denna någon var ingen mindre än Niall.
Herregud, nu har jag verkligen skämt ut mitt liv! tänkte jag.
"Uuuuuhhhmm hi" sa jag generat och sprang för att stänga av musiken.
"Hey dancing freak" skrattade han.
"Yeah.. sorry about that.. Me and Bella always do that dance when we hear that song" jag kände att jag blev varm i hela ansiktet och insåg att jag antagligen såg ut som en tomat just nu.
"No worries, I'm glad I got to be a part of it. It was very cute" log Niall och gick emot mig med öppna armar. Vi kramade om varandra.
"So, Harry's up for today? He still thinks he's lunching with you?" frågade jag och gick ut på min balkong och satte mig ner på en trästol.
"Yep. What about Jessica?"
"She's still up for it too" log jag och släppte ut ett till glädjeskrik.
"What's up with you today?" frågade Niall och skrattade.
"This is just so exiting!"
"Well aren't you just very weird"
"Look who's talking!"utbrast jag och slog till honom lekfullt på armen.
"Ha-ha, aren't you just very funny now?" skrattade han och slängde en snabb blick på klockan. "Well, we better get going if we're gonna make it in time" forsatte han och vi reste oss.
Lite senare:
Jag och Jessica stod nu utanför restaurangen och kollade på menyn, när Niall och Harry dök upp.
"Valerie, Jessica! Are you eating here too?" frågade Harry förvånat.
"Yeah, why? You too? Why don't we all eat together then?" frågade jag.
"Good idea!" sa Niall. "What do you guys say?"
"I'm fine with it" sa Harry.
"Same here" instämde Jessica.
"Great! And hi by the way" log jag och kramade om de båda.
"Niall gick fram till killen som hade hand om borden, och vi fick snart följa med in i restaurangen och ut på baksidan till uteserveringen. Vi fick ett mysigt bord för fyra i hörnet som dessutom var lite privat. Perfekt!
"Vi slog oss ner och började titta på menyerna. Nu skulle vår plan sätta igång på riktigt.
"I'm just gonna go to the ladies room" sa jag och rete på mig, men föll snabbt ihop på marken igen. Niall for upp från sin stol och satte sig ner bredvid mig.
"Are you okay Valerie? What happened?" frågade han oroligt.
"I don't know, I just got so dizzy and my foot hurts!" jag tog försiktigt av min converse-sko. Niall kollade på min högra fot som jag sminkat lite blå, men det syntes ju inte först då jag hade skorna på mig.
"Ouch.. you should probably get that checked.." sa Harry som satt sig ner på min andra sida, följd av Jessica.
"Yeah, I think so too" sa Niall. "I can take you to the doctor if you want?"
"Yeah, but is that okay with you guys?" frågade jag och tittade menande på Harry och Jessica. De tittade på varandra och log.
"Yeah, sure" sa Harry.
"Good! Here, put your arm around my neck Valerie, I'll carry you"
"Why thank you, now I feel like a princess, only with a foot that hurts like hell"
Han tog min sko och lyfte upp mig och började gå.
"Bye, hope everything goes okay!" ropade Jessica efter oss.
Vi gick ut bakvägen och jag väntade på att Niall skulle sätta ner mig när vi kom utom synhåll, men det gjorde han inte.
"You can put me down now" sa jag.
"No, this was fun. Don't you think?"
"I gues, but people can see us silly"
"I don't care" log han.
"You are very cute mister" sa jag och log tillbaka.
"Right back at ya!"
Det blev tyst en stund och jag försvann i mina tankar, men sedan sa Niall något.
"Go on a date with me"
"Huh?"
"Go on a date with me" upprepade han.
"I.. I don't know what to say, you surprised me there" sa jag, väldigt överrumplad av frågan.
"Say yes" sa han och log ett väldigt charmigt och gulligt leende.
Jag funderade en kort sekund.
"Yes. I'll go on a date with you" sa jag och log stort. Vi kom till en bänk i en liten park och Niall satte äntligen ner mig.
"That went better than I planned, I didn't think you'd say yes that quickly" sa han.
"You planned on asking me out? Like what you'd say and stuff? That's very cute. I mean the whole thing. Carrying me around like a princess and asking me out, that's the best way I've even been asked out"

Ganska kort del, men det är väl bättre än inget? Kände att jag ville att ni skulle få något mer att läsa när ni skrev så fina kommentarer på det förra + de andra inläggen som jag skrivit tidigare! Ni är verkligen guld värda allihop!
Fortsätt gärna att kommentera & sprida bloggen vidare!
Söker fortfarande någon som kan fixa en design till mig, behöver inte vara något avancerat alls, men jag har varken tid eller färdigheterna för att göra en. Skulle uppskatta det jättemycket!

och om ni inte vet vilken dans jag menar med molly ringwald dansen, så är det DEN HÄR dansen som brooke gör i ett one tree hill avsnitt :)

pusssssssssssss

Postat av: Jessica

Du är verkligen bäst!:)

Det där kapitlet var riktigt riktigt bra :D

Date:2012-03-12 / Time:22:52:52
Postat av: Alexandra

Älskar dina kapitel! Dom är absolut värda att vänta på! :D

Date:2012-03-12 / Time:23:45:51
Hemsida: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Liv

Åhh, såå bra! :) Du är king på att skriva! :) Kan knappt vänta tills nästa kapitel :D

KramKram <3

Date:2012-03-13 / Time:21:00:53
Postat av: Melissa

Haha gulligt! Niall<3 (=

Men lol, hade faktiskt glömt lite vad den här novellen handlade om när jag såg att ett nytt kapitel kommit ut... :P

Men det var värt väntan! =) <3

Date:2012-03-15 / Time:17:29:09
Postat av: Melissa

Så cute den där dansen som Brooke gör & Julian kommer in sen. (; <3

Date:2012-03-18 / Time:13:53:17
Hemsida: http://onedirectionernovell.blogg.se/
Postat av: Beckis

LOVE IIIIT!!!! :D <3

Date:2012-03-19 / Time:19:51:59
Hemsida: http://beeckiiz.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

Hej asbra novell har läst igenom alla kapitlerna och jag älskar den. Snälla, lägg upp en del snart :)

Date:2012-03-20 / Time:16:48:36
Hemsida: http://novelsabout1d.devote.se
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: