Blind Faith - Kapitel 5: New


I Förra Delen:
Vi passerade många stora och fina hus på vägen och jag höll på att spricka av nyfikenhet när pappa svängde upp på parkeringen. Jag klev långsamt ut ur bilen och möttes av en stor, vit villa.
"Welcome to your new home and life" sa han.

"Can I go check out my room?" Jag log hoppfullt.
"Of course!" Pappa öppnade dörren in till huset. "Straight up the stairs and the second door to the right" sade han och jag kastade av mig mina skor och rusade upp för trappan. Jag kollade in i första dörren till höger; badrum. Sedan kollade jag in i rummen till vänster; gästrum och ett rum jag antog var Estelles. Sen gick jag in i det rum som skulle vara mitt.
"Oh my..." Rummet hade kaffe latte färgade väggar, i ena hörnet stod en dubbelsäng med massa kuddar på. Det fanns en TV på väggen framför sängen och en hylla under där jag bestämde att jag skulle sätta de filmer jag tagit med mig. Men det var ganska mörkt i rummet så jag drog undan de vita gardinerna som hängde för två glasdörrar, och utanför fanns en stor balkong med utsikt mot vår bakgård där de fanns en... POOL?! Hur mycket tjänar pappa egentligen?
Jag öppnade dörrarna och började hoppa runt ute på balkongen, fullt omedveten om att folk i parken utanför vårt hus kunde se mig.
"You like it?"
Jag vände mig snabbt om och pappa och Sarah stod där.
"Oh my gosh, yes! It's like... My dream room! Thank you, it really is perfect" Jag hade bestämt mig för att ge Sarah en chans så jag kramade om de båda.
"Have you checked out your closet yet?" frågade Sarah.
"No.."
"Look at this then" log hon och öppnade dörrarna in till min alldeles egen Walk In Closet.
"ARE YOU KIDDING WITH ME?!" skrek jag.
"No, it's yours"
"OH EM GEE! I'VE GOTTA CALL BELLA!!"
"Not yet, there's one more thing" pappa log mystiskt och gick längst in i min garderob och öppnade ena dörren. Han böjde sig ner och tog upp något och kom ut med en prickig liten sak i famnen. Jag kunde inte tro mina ögon

Förlååååååååååååt, jag är så sämst med uppdatering! Lovar att jag ska försöka bli bättre. Nästa kapitel kommer senast måndag & det ska vara långt. Ni kanske också märkte att jag fortsatte med engelska eftersom det bara blev en röst på nej.
Vad tror ni det är som Valeries pappa kommer ut med förresten?
Glöm inte att kolla in vem som vann i tävlingen i inlägget under!

Postat av: M

Skit bra!

Date:2012-01-14 / Time:08:11:52
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: