Blind Faith - Kapitel 15: Telling My Story

I Förra Delen:
"Why do you have Justin Bieber's movie here?"
"What can I say, i'm a boy belieber" sa han, och jag ryckte till rejält när jag märkte att han var precis bakom mig.
"Oh my gosh, you scared me you dickhead! I hate you!" skrek jag och slog honom retfullt, sedan återvände jag till hyllan och plockade ut några som förslag.
"One of these, pleaseeeee?"
"Sure, let's start with... dear john?"
"Yay!" utbrast jag och skyndade mig att sätta i filmen. Jag var faktiskt förvånad över att Niall hade dessa filmerna ens, han kanske var en liten mjukis.
Jag satte mig i soffan bredvid Niall och började äta samtidigt som förtexterna började rulla.
Under filmens gång kunde jag nästan bara tänka på Bella. Detta har varit vår favoritfilm ända sedan premiären. Jag saknade henne så mycket, och Lucas också för den delen. Båda två skulle kommit och hälsat på i förra veckan, men ett stort oväder med väldigt starka vindar hade dragit in över hela Skåne och det var osäkert att lyfta, så deras flyg blev inställt. Efter det har resan helt enkelt inte blivit av.
"A penny for your thoughts?" sa Niall och la armen över mina axlar.
"I'm just thinking of my best friends back in Sweden. I really miss them"
"I'm sure they miss you just as much. Why don't you tell me about them? Maybe it will make you feel a bit better"
"Okay, well... for me and Luke it all started when he helped me find my way around my school. I was new there and had just started third grade. Some kids from my class teased me for my looks and so on, and I had trouble finding where to go since it was a really big school. No one wanted to help me and I felt really lonely and sad and scared that no one would ever like me, but then when I sat on a bench all alone this boy with dark brown hair and deep blue eyes from fifth grade came up to me. I thought he was going to make fun of me just like everybody else. but he just sat down beside me and said 'You're new here, right? I'm Lucas, but you can call me Luke.' I introduced myself and started hanging out with him and his friends. Our friendship has just grown stronger and stronger ever since that day and now he's like my older brother, protecting me from creepy cheating boyfriends who hits me and stupid bitches making fun of me for being fat. With Bella it started out when we were six. My dad lived with me and mom in Sweden and he knew Bellas dad and invited them for dinner one night, and we just became really great friends right away. It's like we were meant to be together, her and I. When she started seventh grade she came to my school and started there with a bunch of other kids from her old school. Then when I was thirteen everything started going downhill, my parents got divorced and I was so angry and sad so I distanced myslef from everybody, even them, but they understood. And they've always been my guardian angels, always protecting me from everything. Now without them here I just feel so small and scared just like the smallest thing could kill me" sa jag och drömde mig tillbaka till tiden då allt hände.
"Wow, I understand why you love and miss them the way you do. I can hear it on your voice. But you shouldn't be scared, now you've got me and the other lads to protect you. And you are not fat. But I just can't help noticing the scars on your wrist, and i'm sorry if it's too soon to ask, but when did you do that to your beautiful self?" han lät orolig, som om han verkligen brydde sig om mig och mitt liv och hur jag mådde. Var det ens möjligt att killar som Niall fortfarande existerade? Det var det ju, för han satt precis framför mig, jag kunde bara inte tro det. Han måste vara en ängel.
"You really wanna know?" frågade jag.
"Yes, I do. I care about you, Val, I really do. I want you to feel safe with me so if you can tell me, please do"
"Okay, I guess it's time that I tell you... I knew I was going to one day, I just don't want you to think i'm some kind of weirdo or psyco.." sa jag och började osäkert pilla på mina nagelband.
"Valerie, I would never ever judge you from your past, okay? I wouldn't wanna lose you, you are too special for that"
Jag tittade upp på honom och log stort.
"You really do care" sa jag tyst, nästan som en viskning. Hans ögon mötte mina och han log lika stort tillbaka.
"Of course I do" sa han och lyfte sin hand mot min kind. Han smekte den försiktigt och la en hårsliga bakom mitt öra. Jag drog ett djup andetag och började berätta hela min historia, från det att jag var liten till det att jag satt här i detta nu. Niall sa inte ett ord under hela tiden jag satt och pratade, avbröt inte mig med några dumma frågor eller bad mig sluta prata. Han bara satt där, helt knäpp tyst och lyssnade på precis vad jag hade att säga. Tiden flög iväg och jag avslutade berättelsen om mitt liv. Jag tittade ner på ärren som prydde mina handleder.
"There is something beautiful about all scars of whatever nature. A scar means the hurt is over, the wound is closed and healed, done with" sa jag och strök med två fingrar över ärren.
"I admire you" sa Niall och jag tittade förvånat på honom. "After everything that's happened to you in your past, and you're sitting here being so strong and secure. I wish every single person in the world had the luck to know someone like you"
"You're like.. the only one that thinks that. Everyone else thinks i'm a freak and had the worst childhood ever, but I didn't always feel bad, I actually had good days too. That's the mistake people make. 'Oh, she's had a bad childhood, evey single one of her days must have been horrible, she's a freak' or 'oh look at her wrists, she's been cutting herself, she's attention seeking.' If you just get to know the person before you jugde him or her by rumors or the way the person looks or acts, you'll see that there's always some kind of story. Sometimes it's the happiest story ever, and sometimes it's a sad, heartbreaking story. People like that are just disgusting. And I really hate when people walk around complaining that they can't have a new laptop or an iPhone, there's people starving in Africa for gods sake and you're walking around here complaining about the fact that you can't have the newest phone or that the food wasn't good in school. I just get really upset by those people!" Nu var det som om alla känslor bubblade upp samtidigt. Jag hade aldrig öppnat mig så här mycket för någon annan än Luke och Bella. Niall visste precis allt om mig nu, och det var skönt.
Niall tittade på mig en stund och satt bara och log.
"What are you smiling at?" frågade jag.
"You. The fact that you're sitting here and telling me everything about your life. I get it now. How insecure you were about yourself when we first met, it was all because of that dude Nathan, right? You couldn't take a compliment and just ignored it when someone said something nice to you, 'cause you didn't know how to handle it. The way he treated you made you scared of getting to know new people, and you felt worthless and ugly. But you are just so beautiful, anyone would smile if they were me right now."
Jag tittade på honom storögt och kände hur salta tårar trängde sig fram i mina ögon.
"No, no, no, don't cry! Did I say something to hurt you? Did I do something wrong?" frågade Niall oroligt. Han tog mig i sina armar och kramade mig hårt.
"No, absolutley not! I just really appreciate that you are sitting here and listening to me going on and on about my life and not asking me to stop. It was a really long time ago I had a conversation like this with anyone" snyftade jag fram. Jag lindande mina armar runt hans lilla kropp, som i min famn var så stor, och höll om honom hårt. En kille som Niall släppte man inte i första taget.
Vi satt så ett tag, höll om varandra och bara njöt av varandras närhet. Inga ljud hördes förutom våra andetag och mina små snyftningar. Filmen var slut för länge sedan och ingen hade brytt sig om att titta på slutet.
"Niall?" viskade jag, rädd för att bryta den sköna tystnaden som lagt sig som ett täcke i lägenheten.
"Yeah?" viskade han tillbaka.
"Can we have our date tomorrow instead? I don't feel like going out tonight, I'd rather stay in and watch movies and cuddle."
"I was thinking the exact same thought" sa han och satte två fingrar under min haka. Han lyfte upp mitt huvud så våra blickar möttes och strök mig över håret. Jag njöt av varje sekund. Bara att få känna hans närhet fick mig att rysa. Den mysiga stunden avbröts av att min mobil ringde.
"Sorry, gotta take this" sa jag och drog mobilen mot örat utan att kolla vem det var som ringde. "Valeire speaking"
"VAL!! FATTA VAD SOM NYSS HÄNDE MIG?!" skrek en röst. Jag kände direkt igen den, Bella.
"Ta det lugnt! Vad hände?"
"KEVIN BJÖD UT MIG!!!" skrek hon igen. Jag for upp ur soffan och började hoppa glädjeskutt och skrika tillsammans med Bella. Hon hade varit kär i Kevin sedan fjärde klass, och nu hade han äntligen bjudit ut henne!
"ÄR DET SANT?! NÄR, VAR, HUR? JAG MÅSTE FÅ VETA EXAKT ALLT!" sa jag och satte mig rakt ner på golvet. Niall tittade på mig med en väldigt konstig blick och jag bara skrattade åt honom.
"För någon timme sedan! Jag låg på stranden och solade med min kusin, Klara du vet? Ja och så när vi skulle gå och köpa något att käka kom han fram till mig från ingenstans och bara 'Bella?' och jag blev typ jättenervös och allt som jag blir när han är i närheten och nickade, så sa han 'jag har velat fråga dig detta jättelänge, men har aldrig riktigt vågat... Men skulle du vilja gå ut med mig någon gång?' Jag blev typ helt röd i hela huvudet och började skaka men fick lyckligtvis fram ett 'självklart!' Vi ska ut om två dagar, på lördag! VALLIE JAG TROR JAG SVIMMAR SNART, AAAAAH!" skrek hon.
"SÅ GULLIIIIIGT! Gissa var jag är just nu?"
"JAG VEEEEEEEET! I ditt underbara nya hus kanske? Chillar i din underbara garderob?"
"Inte riktigt, jag är hos en viss bandmedlem, gissa vem?!" småskrek jag. Bella borde fatta att jag är hos Niall.
"ÄR DU I NIALL FUCKING JAMES HORANS LÄGENHET? Asså shit, jag avgudar ditt liv i London. Hur kunde du ha sån tur?! Vadå, vad gör ni där?"
"Vi var ute och gick runt lite innan idag efter vi lurat Harry och Jessica på en dejt, så bar Niall omkring mig som en prinsessa och sen... bjöd han ut mig!" pep jag. "Och nu sitter vi i hans lägenhet och jag har berättat allt om mig själv och han är verkligen en perfekt kille, som killarna i filmer typ alltid är. Så rar och söt och jordnära och snäll, ja, jag kan fortsätta hur länge som helst! Han är verkligen underbar, jag tror det kommer bli något riktigt fint mellan oss. Och jag har blivit jättebra vän med de andra killarna, speciellt Zayn, han är lite som mig i sättet. Lite försiktigt och blyg bland nya människor. Livet är verkligen underbart här i London!"
"Asså skojar du med mig nu så vet jag inte vad jag gör! Nu blev jag så otroligt avundsjuk att jag tror jag ska och dränka mig själv" sa hon och man hörde riktigt mycket hur avundsjuk hon var. Jag längtade tills hon kunde komma hit, jag ville presentera henne för killarna så otorligt mycket!
"Jag längtar tills du kan komma hit så du kan få träffa killarna! De kommer älska dig! Men babe, jag måste gå, Niall sitter i soffan och stirrar på mig som om jag är värsta ufot. Love you, puss puss!"
"Love you too, puss puss!" sa hon och vi la på.
"Seriousy, you have to teach me swedish! And what were you screaming about?" frågade Niall.
"The boy she's had a crush on since fourth grade asked her out today, finally!"
"I heard my name too, were you talking about how great I am?"
"Ew, misinterpretation!" utbrast jag.
"How on earth can you misinterpret that?"
"It's just something you learn when you hang out with Bella, she misinterprets almost everything" suckade jag. "So, wanna learn some swedish?"
"Yeah!" sa Niall och sträckte upp armarna i luften. Jag flyttade tillbaka upp i soffan till Niall och satte mig ganska nära honom.
"What do you wanna learn?"


Ledsen för lång väntan, har bara inte riktigt vetat vad jag skulle skriva! Kom gärna med förslag så kommer nästa kapitel upp snabbare kanske ;)
kommentera vad ni tyckeeer! :D och ledsen om där är stavfel, orkar inte kolla igenom det... ingen bild heller, min dator vill inte samarbeta...
puss

Postat av: Bella

Hejsan :) Jag har precis startat min fjärde novell och är på kapitel 1. Kolla in den vetja xx http://onednovell.blogg.se/?tmp=01225619

Date:2012-05-01 / Time:23:31:31
Hemsida: http://onednovell.blogg.se/
Postat av: jessica

du är helt otrolig! du skriver novellet som en gudinnadramatisk rpst varje del är värt att vänta på. stavfel tänker jag inte på och bild är inte ett måste;) skulle vara bra om de andra

Date:2012-05-03 / Time:15:58:23
Postat av: Anonym

du är helt otrolig! du skriver novellet som en gudinnadramatisk rpst varje del är värt att vänta på. stavfel tänker jag inte på och bild är inte ett måste;) skulle vara bra om de andra killarna kom med lite mer, alla kanske kan göra något? annars är det som vanligt jätte bra, som vanligt ;D

Date:2012-05-03 / Time:16:00:08
Postat av: Anonym

du är helt otrolig! du skriver novellet som en gudinnadramatisk rpst varje del är värt att vänta på. stavfel tänker jag inte på och bild är inte ett måste;) skulle vara bra om de andra killarna kom med lite mer, alla kanske kan göra något? annars är det som vanligt jätte bra, som vanligt ;D

Date:2012-05-03 / Time:16:00:11
Postat av: Anonym

Superbra! Skrek ett glädjetjut när jag såg att en ny del var ute, you go girl ;) xx

Date:2012-05-03 / Time:16:57:06
Postat av: evelina

Så himla bra! Skiter fullständigt i om du har stavfel och ingen bild för jag älskar novell :) Det skulle typ kunna hända ngt med Bella när hon hälsar på i London att hon typ börjar gilla ngn av killarna? fast allt som du skriver blir nog bra :) nästa snart?

Date:2012-05-06 / Time:13:31:30
Hemsida: http://theperfectskyistorn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är jätte duktig!

Läs och kommentera gärna min novell!

xx

Date:2012-05-06 / Time:21:41:28
Hemsida: http://imagineonedirection.blogg.se/
Postat av: miranda

gud va jag älskar din novell !kan nt sluta läsa den ! :)x

kolla gärna min, om du vill :)x

Date:2012-05-09 / Time:18:27:35
Hemsida: http://ourdirection.devote.se
Postat av: miranda

gud va jag älskar din novell !kan nt sluta läsa den ! :)x

kolla gärna min, om du vill :)x

Date:2012-05-09 / Time:18:27:41
Hemsida: http://ourdirection.devote.se
Postat av: Anonym

Asbra skrivet! Läste igenom allt idag :)

Date:2012-05-11 / Time:11:15:01
Hemsida: http://drommaromonedirection.blogg.se/
Postat av: Alice

Hejj ja skapa precis min novellblogg så kan vi kanske göra ett länkbyte eller liknade!? Kika gjärna in och släng in en kommentar så et jag hur du vill göra! Du har en jättebra novellblogg! Älskar den! Kram!

Date:2012-05-16 / Time:09:59:06
Hemsida: http://myonednovel.blogg.se/
Postat av: Hanna :)

helt underbar ! :)

när kommer nästa del, vill veta vad som kommer hända, nu :)

Date:2012-05-17 / Time:07:26:09
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: