Blind Faith - Kapitel 13: Silly Walk

I Förra Delen:
"Go on a date with me" upprepade han.
"I.. I don't know what to say, you surprised me there" sa jag, väldigt överrumplad av frågan.
"Say yes" sa han och log ett väldigt charmigt och gulligt leende.
Jag funderade en kort sekund.
"Yes. I'll go on a date with you" sa jag och log stort. Vi kom till en bänk i en liten park och Niall satte äntligen ner mig.
"That went better than I planned, I didn't think you'd say yes that quickly" sa han.
"You planned on asking me out? Like what you'd say and stuff? That's very cute. I mean the whole thing. Carrying me around like a princess and asking me out, that's the best way I've even been asked out"

"I was kinda nervous, I didn't want you to say no, and I wanted it to be special" sa han och log ett urgulligt leende. Hans kinder fick en svag röd nyans.
"Aaawww, you're blushing! Come here, I want a Horan hug!" utbrast jag och slängde mina armar runt honom. Niall gav verkligen de bästa kramarna!

Harrys perspektiv:
Det var en stund sedan Valerie och Niall gick, och jag och Jessica hade precis beställt vår mat.
"Don't you think it's a bit weird that we all were going for lunch in the same restaurant, at the exact same time? I mean, there are so many restaurants around here, and we all end up on this one? It's weird... And then Valerie hurting her foot and Niall helping her so quickly?" sa Jessica fundersamt.
"Now that you mention it.. A little bit" svarade jag.
Hon blev tyst en stund, det såg ut som om hon satt och funderade på något. Plötsligt lös hela hennes ansikte upp och hon började skratta.
"What's so funny?" frågade jag och började skratta lite jag med. Hennes skratt var väldigt smittande!
"This. I know how this happened, all of today"
"How?"
"Well, you know the night we first met and Valerie wanted to talk to me alone?"
Jag nickade.
"She told me she wanted to set us two up on a date, 'cause she thought we'd be cute together and she thought you flirted with me and stuff, but I said she shouldn't 'cause we just met, and then when we came back she talked about something with Niall that was their little secret. This is what they planned. Today, all of it."
"Oooohhh, that makes sense! But I have to admit, I was flirting a little with you."
Jag såg hur Jessica fick en svag röd nyans i ansiktet. Hon var så fin!
"I'm actually glad they dit it. I enjoy spending time alone with you" sa hon och log. Hon tittade upp och mötte min blick, blinkade med ena ögat och tog min hand över bordet och började leka med mina fingrar. Det var precis då, i just det ögonblicket jag förstod att hon verkligen var någon att satsa på. En person som verkligen var värd att spendera så mycket ledig tid med som möjligt.
"Tell me about you" sa jag.
"What do you wanna know?"
"Everything"
"Well how about this, we can play 20 questions. You ask me 20 different questions and I'll answer them as honest as I can, then it's my turn to ask you" sa hon och log så där gulligt igen.
"Uuuuummm, okay.... I think I got one. How old were you when you got your first kiss?"
"Oh, uhm, I think I was 12 or 13" (visste inte riktigt, bara drog till med något)
Sedan flöt samtalet på hur bra som helst. Trots att det blev en hel del prat om annat mellan våra frågor lärde jag känna Jessica väldigt bra och blev bara mer och mer tacksam för att Niall och Valerie hade fixat detta.
Jag hade ju tänkt bjuda ut henne ett tag, men aldrig riktigt vågat. Vilket var ovanligt för mig, jag brukade ju inte ha problem med att bjuda ut tjejer och så. Men det var något med Jessica. Något speciellt, som fick henne att sticka ut från alla andra, något som gjorde mig knäsvag.
"Harry? Hey, Harry?" sa hon och knäppte med fingrarna framför mitt ansikte. "Where did you go? You never answered my question"
"Oh, sorry. I was just thinking about som stuff. What did you ask me?"
"I asked you if you wanted to pay and get out of here. Maybe we can go for a walk or something?" sa hon och log snett.
"Sure!" sa jag och kallade till mig en servitris och bad om notan.
"Just a minute, Sir" sa hon och försvann för att sedan snabbt komma tillbaka med notan.
"How much for me?" frågade Jessica och tog upp sin plånbok ur väskan.
"Nothing, I got this" sa jag och log mot henne.
"That's nice of you, but I can pay for my food" sa hon, log, kollade på notan och la lite pengar. Jag tog upp dem och la tillbaka dem i hennes plånbok.
"I know you can, but I won't let you"
"Are you sure? I mean, I-"
"Yes I'm sure. Now, let's go" jag ställde mig upp och sträckte ut min hand mot Jessica. Hon tog sin väska och lät mig sedan hjälpa henne upp.
Vi vandrade ut från restaurangen och vidare bort en bit medan vi småpratade lite.
"Hey, where do you think Niall and Val went? I'd like to thank them for setting this up" frågade jag och log stort.
"Me too" sa hon och log tillbaka. "But I really don't know. I think there's something going on between them"
"You know what? I think so too"
"They looked like a real couple when Niall carried her out of the restaurant. It was really cute!" sa Jessica, när jag hörde ett bekant skratt en liten bit bort. Jag tittade åt hållet jag tyckte skrattet kom från och såg Niall och Valerie komma gåendes på en stig en bit bort.
"Speaking of the devil" sa jag och pekade åt deras håll.

Valeries perspektiv:
Jag skrattade åt hur Niall gick. Han kallade det sin "silly walk".
Vädret var underbart, riktigt sommarväder. Hela dagen var underbar, jag fick ju spendera den med en av världens mest underbara personer.
"Ahh, don't you just love life?! It's summer and everything's just AMAZING!" utbrast jag och sträckte upp armarna i luften så min tröja åkte upp en liten bit. Jag hoppades att Niall inte skulle se det 10 centimeter långa ärret på min mage, men det gjorde han ju såklart.
"Hey, what's that on your stomach?" frågade han.
"Oh, it's a scar from when I had my appendix removed" sa jag tyst och rodnade.
"Why are you blushing? That's not something to be ashamed of, or is it?"
"Yes it is. My belly is so ugly with that stupid scar."
"Don't worry, your little belly is cute anyways" log han. "And I totally agree with you on the whole loving-life-thingy. But do you know what's even more amazing?"
"No, what?"
"You're here" sa han och log ett leende som väckte fjärilarna i min mage och fick mina ben att kännas som kokt spagetti. Den här killen kunde verkligen få mig att känna mig speciell!
Jag tittade bort och rodnade, igen. Det händer väldigt ofta runt Niall.
Han ställde sig framför mig, väldigt nära.
"You know, when I saw you doing that silly Molly Ringwald dance before, there was one thing I wanted to do, but I couldn't bring myslef to do it. I've been tempted to do it all day, but then I thought I'd sace it for tonight. But now when I'm standing here in front of you, I just can't wait anymore" sa han, och det var som om tiden stannade. Vad skulle han göra?
Han drog ett djupt andetag, tittade sig snabbt omkring och tryckte sedan försiktigt sina läppar mot mina.
Mitt hjärta började slå snabbare och snabbare och jag la armarna runt hans nacke i ett desperat försök att trycka honom närmare mig. Detta kändes så bra. Nej, inte bara bra, det kändes underbart. Som om våra läppar var skapta för varandra.
Han drog sig ifrån, enligt mig, alldeles för snabbt. Han log och kollade mig djupt i ögonen.
"I'm glad you decided to do it now" viskade jag.

LEDSEN FÖR KORT INLÄGG, VILLE SKRIVA LÄNGRE MEN MIN DATOR HÅLLER INTE RIKTIGT MED MIG JUST NU. SKRIVER JAG LÄNGRE ÄN SÅ HÄR SÅ STÄNGER DEN BARA AV SIG! :(
men vad tycker ni? :)
pussss

Postat av: Beckis

Awwww!!! :') Så GULLIGT!!! <3

Date:2012-03-25 / Time:22:06:24
Hemsida: http://beeckiiz.bloggplatsen.se
Postat av: Melina

Riktigt bra! :D

Date:2012-03-25 / Time:23:01:19
Postat av: Lydia

jätte fin blogg! :D

besök gärna min novellblogg om 1D! :D

Date:2012-03-26 / Time:18:55:33
Hemsida: http://thetwopeoplethatwillmarrytheoneed.blogg,se
Postat av: tilda

så bra!!! din novell är en av de bästa jag läser, åh du är grym :-D

Date:2012-03-27 / Time:07:50:39
Hemsida: http://tlphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Detta var en av dom bästa novellerna på länge! Keep the good work up :D

Date:2012-03-27 / Time:17:35:17
Postat av: Jessica

grymt bra!

haha, du lyckas alltid få till min personlighet :D

bäst kapitel & tack för att du lyckades få ut ett kapitel.

Date:2012-03-27 / Time:17:44:14
Postat av: Melissa

För jäkla sjukt Söttttt! Herregud, det här kapitlet var så man får hål i tänderna sockersött! Haha xD

Niall.<3 Cutie, verkligen. ^^ Harry med (=

Date:2012-03-28 / Time:17:09:12
Hemsida: http://onedirectionernovell.blogg.se/
Postat av: Julia & Cissi

Hej! Kika gärna in vår novell om One Direction. Vi har nyss startat den, så om du bestämmer dig för att börja läsa den ligger du bara tre kapitel efter. Även fast du inte gillar One Direction skulle det vara jätte roligt om du ändå läste något kapitel och kommenterar vad du tycker om vårt skrivande. Tack på förhand, och förlåt om du inte gillar reklam! :)

Date:2012-03-30 / Time:16:58:47
Hemsida: http://iwantonedirection.webblogg.se/
Postat av: Lovisa älskar din blogg

Aww så himla bra, skriv mera du är så duktig

Date:2012-03-31 / Time:15:06:44
Postat av: Sofia Eriksson

Wow, jätte bra! :D Hittade din novell nyss och älskar den redan! Längtar tills nästa! :D

Date:2012-04-02 / Time:22:59:02
Hemsida: http://sofiaaeriksson.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

Åh, vad bra! Du är jätte duktig på att skriva! Hur bra som helst! Skulle du vilja länka vår nystartade 1D novell? Vore GULD. Vi länkar självklart tillbaka! Directioners måste hålla ihop, right? Ta hand om dig! Kram Mathilda

Date:2012-04-05 / Time:11:56:16
Hemsida: http://theperfectonedirection.blogg.se/
    Ditt vackra namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (endast jag kan se den)

    Har du en egen blogg/hemsida? Skriv in den så kanske jag kollar in:

    Vad du vill säga mig: